Welkom op deze site!

Via deze site wil ik iedereen mijn belevingen vertellen van wat ik zoal beleef in Finland.
Ik heb dat hier in Jyväskylä op m'n werk een computer met internet tot mijn beschikking heb om regelmatig te updaten.
Tevens zal dit gedeeltelijk dienen voor mijn sociaal verslag van school.
Wees vrij om een reactie achter te laten..
Schrik niet van de hoeveelheid tekst.

maandag 11 februari 2008

weer wakker geworden

Hoe komt het, dat als ik zeg dat ik bijna in slaap val op het werk, dat ik dan wel een reactie krijg. Gistermorgen was ik moe, maar de middag, met muziekje, was het over. Of had ik in elk geval niet het gevoel dat ik elk moment in slaap kan vallen. Gisteravond om 10 uur op bed gegaan en zonet om half 8 eraf, maar ik moet zeggen, ik heb nog steeds last van wurches/moeheid.
Gisteren bezig geweest met de tekening van het appartement, de aanzichten zijn dan nu ook af. Heb het hun laten zien en zij zeiden dat het wel goed was. Moet alleen op de plattegronden de oude constructies met stip stip stip laten zien. Dus daar ben ik nu mee bezig. Daarna kan ik een doorsnede maken, om een beeld te krijgen van de bovenverdieping. Daarna mag ik een paar schetsen maken van de verdieping, want die moet worden veranderd, omdat er een betere verdeling moet komen, zodat een appartement meer oppervlakte heeft. Dus dat is wel leuk, dat ze mij ook laten schetsen, maar hun hebben ook al schetsen gemaakt, dus waarschijnlijk zal er niet zoveel verschil in zitten.

Voor de rest heb ik in het weekend zaterdag met Saranke geshopt en rond gekeken. Dat was wel gezellig. Heb kaarten voor naar thuis gekocht, maar aangezien ze nog geen adres hebben gemailt, krijgen ze nog niks. Heb ook een princes dairy boek voor maar 2 euro gekocht! Heb hem zondag ook al uitgelezen en het is weer een leuk deel. Heb ook een leuk zwart t-shirt gekocht met de tekst; you are my aple eye, of iets in die richting in ieder geval. We zijn ook ergens bij op gelopen, waarvan Saranke gisteren vertelde dat het een watertoren was, waar we een wel mooi uitzicht over de stad hadden. We hebben de bibliotheek ook even kort bekeken. Maar ik denk dat ik die later nog een keer ga bekijken, zoveel boeken hebben ze hier, wil het wel eens beter bekijken.
We hebben ook in een soort italiaans restaurant gegeten. Dat was wel gezellig en lekker, voor de eerste keer wat pittig eten hier. Het was ook niet duur, in totaal maar 15 euro pp.
Voor de rest heb ik niet veel gedaan, tv gekeken wat. Zondag heb ik dus boek gelezen en ook tv gekeken. De anderen hebben zondag gelanglauft, ik zat toen in het boek.
Maar nu zal ik eens aan het werk, verder met de stipjes.

Geen opmerkingen: