Welkom op deze site!

Via deze site wil ik iedereen mijn belevingen vertellen van wat ik zoal beleef in Finland.
Ik heb dat hier in Jyväskylä op m'n werk een computer met internet tot mijn beschikking heb om regelmatig te updaten.
Tevens zal dit gedeeltelijk dienen voor mijn sociaal verslag van school.
Wees vrij om een reactie achter te laten..
Schrik niet van de hoeveelheid tekst.

donderdag 21 februari 2008

Laatste werkdag

Vandaag donderdag is m'n laatste werkdag. Morgen ga ik hier niet meer heen namelijjk. 's Morgens ga ik denk ik namelijk nog even winkelen en nog even een stukje lopen misschien. Maar misschien ga ik vanavond ook wel even een stukje lopen, dat zie ik nog wel even.
Gisteren heb ik een mailtje terug gekregen en ik wordt morgenom 1 uur bij het hostel opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Om half 3 vlieg ik dan eerst naar helsinki, waar ik een uur en twintig minuten heb om naar het volgende te lopen en misschien nog even wat rond te kijken, hangt van af hoe zenuwachtig ik ben. Daarna ga ik met een groot vliegtuig naar schiphol, waarbij ik wat achter de vleugel zit, in het midden (heb ik zonet gezien). Op schiphol moet ik m'n bagage pakken en Joukje, voorzitter van het ontvangstcomitee hoorde ik zonet, bellen en dan kom ik achter wie er bij dat comitee zit. Ik ben benieuwd, maar Heit, Mem en Joukje zitten er zeker weten in. Mem zei namelijk dat ze zowiezo me kwam ophalen en haar kennende zal ze niet er alleen heen rijden, maar Heit zal rijden en mij ook willen ophalen natuurlijk.
Ik had eerst wel wat het idee om voor vanavond taart mee te nemen, maar 's avonds is het meestal wat appart, alleen eten gebeurt wat tegelijk. Dus dat wordt eigenlijk niks, zover ik denk tenminste.
Waar ik achter ben gekomen is dat, karton snijden je last van je nek krijgt. Je snijd met je ene hand en met de andere hand hou je het karton vast, waarbij je je hoofd wat scheef houdt, wat dus niet echt bevordelijk is voor je nek. Dus daar heb ik nu dus ook last van. En van m'n rug, voorover zitten.
In principe hoef ik vandaag maar 6 uurtjes te werken, vorige dagen namelijk 8 uur gewerkt, terwijl het maar 7,5 hoeft. Maar ik zie wel wat ik doe, hangt ook van hun af. Ik weet niet of hun ook idee-en hadden voor vandaag. Ik zal in ieder geval het gedicht door hun laten uitprinten en geven. Ikzelf kan namelijk niet printen (laptop). Misschien vragen naar de foto's van de huizen die ik gefotografeerd heb.

Voor de rest heb ik de afgelopen dagen niet veel bijzonders gedaan. Gewerkt (karton snijden dus vooral), tv gekeken en gisteren even boodschapjes gedaan. Dat is het wel geloof ik. Maar ik zal weer even aan de slag.

Geen opmerkingen: