Welkom op deze site!

Via deze site wil ik iedereen mijn belevingen vertellen van wat ik zoal beleef in Finland.
Ik heb dat hier in Jyväskylä op m'n werk een computer met internet tot mijn beschikking heb om regelmatig te updaten.
Tevens zal dit gedeeltelijk dienen voor mijn sociaal verslag van school.
Wees vrij om een reactie achter te laten..
Schrik niet van de hoeveelheid tekst.

vrijdag 15 februari 2008

even alleen

's Morgens als ik hier op het werk aankom, ben ik de eerste en dus ook nog even alleen. Meestal komen zij rond 9 uur, maar het is inmiddels al weer 10 uur en ze zijn er nog niet. Gisteren toen we naar de bouwplaats zouden, zou Virve eerst ook mee, maar ze voelde zich niet lekker (wat grieperig) en is hier gebleven. Dus van haar vind ik het niet zo raar, dat ze er niet is. Maar van Jani wel, want gisteren toen ik weg ging, zei hij ik zie je morgen. En zover ik weet hebben ze ook geen afspraken, of ze zijn misschien met hun appartement bezig. Eigenlijk zou ik nu moeten bellen. Nou vind ik bellen zowiezo niks, maar ik weet niet precies wat ik zou moeten zeggen, laat staan in het engels. Maar als ze half 11 er nog neit zijn, moet ik denk ik wel. Nog langer wachten kan dan niet meer. Nou kan ik mezelf nu wel bezig houden met verslagen, maar ik zou bezig met het maken van een landschap-maquette. Maa ze zouden de spulen wat helpen klaar leggen enzo.
Oooh, gelukkig, daar komt Virve er net aan. Heb ik even geluk! Alleen ziet ze er niet goed uit, volgens mij is ze gewoon ziek.

Gisteren dus naar de bouwplaats geweest. Dat was wel leuk om te zien. Hij had een bespreking met de mensen daar en ik kon met de digitale fototoestel wat rond kijken. Heb natuurlijk ook foto's gemaakt. Voor m'n gevoel zegt het me niet zoveel, niet veel te vergelijken met nederland. Wat me opviel, is dat ze een andere muur samenstelling hebben. Ze hebben binnen en buiten holle grote stenen en ertuseen dikkere isolatie dan ons (denk ik).
Hij vertelde dat ze een probleem hadden met het dak, vanwege vocht. De wind kon er aan de ene kant wel inkomen, maar aan de andere kant niet eruit. En nu hebben ze een buis aan de andere kant geplaatst, zodat de wind het vocht kan wegblazen zegmaar.

Maar nu zal ik snijden met de landschap-maquette.

Geen opmerkingen: