Welkom op deze site!

Via deze site wil ik iedereen mijn belevingen vertellen van wat ik zoal beleef in Finland.
Ik heb dat hier in Jyväskylä op m'n werk een computer met internet tot mijn beschikking heb om regelmatig te updaten.
Tevens zal dit gedeeltelijk dienen voor mijn sociaal verslag van school.
Wees vrij om een reactie achter te laten..
Schrik niet van de hoeveelheid tekst.

dinsdag 19 februari 2008

dinsdag

Gisteravond was ik al laatste terug. Na even gezeten te hebben, heb ik rijst met saus en vleesballetjes gehad. Wel lekker, alleen ik kan het niet helemaal op. 's Avons hebben Saranke en ik weer de was gedaan. Voor mij de laatste keer hier, de rest van de was is voor mem. Heb gisteren alleen niet de handwas gedaan, niet zoveel zin in. Voor de rest heb ik harry potter even uitgelezen, tot half 11 ongeveer. Ik moest soms ook denken aan dingen die ik weet, door het laatste deel. Maakt het wel leuk om te lezen.
's Avonds op bed had ik in het begin even last van het raam dat open stond, vanwege de was. Die klapte soms namelijk. Ergens anders in de nacht, 's morgens vroeg? Was er ook herrie in de hal, maar gelukkig wel door kunnen slapen wat. Vanmorgen ging de wekker weer, ben er uiteindelijk wel uit geweest, maar had wel langer willen liggen.
Vandaag heb ik niet erg veel gedaan. Ik heb een beetje bij een vergadering/bespreking van de nieuwe huizen (naast degene die ik vorige week heb gezien) gekeken. Jani vertelde net dat het de eerste bespreking ervan was met alleen de engenering, de contructeur en de instalateurs. Hij vond het wel goede bespreking, omdat je zo goed idee-en kon maken met z'n allen. Normaal zitten de clienten en de geldgevers er ook nog bij en worden er alleen beslissingen genomen van welk materiaal enzo. Dit was meer een overleg. Over het algemeen heb ik het wel een beetje kunnen volgen. Ze hebben het over het dak gehad, de muur en de energie-label. Ook even over pdf enzo gehad, dat is het enige wat woord dat ik verstond, pdf.
Voor de rest vandaag begonnen met de landschap-maquette. De hoogte lijnen hier en daar wat doorgetrokken en bekeken. Daarna de twee papieren op carton geplakt en zonet begonnen met het snijden van de hoogte lijnen. Er zijn twee kartonnen, zodat je op de ene om en om snijd en de de andere lijnen om en om snijd, zodat je minder karton nodig hebt en toch omhoog gaat (een soort trap idee). Het snijden gaat niet helemaal netjes, maar dat was niet erg gelukkig.
Straks nog even een kijkje nemen in de winkelstraat op zoek naar de souvenierswinkel die Alie tipte. Vanavond waarschijnlijk tv kijken en japans puzzelen.

Geen opmerkingen: