Welkom op deze site!

Via deze site wil ik iedereen mijn belevingen vertellen van wat ik zoal beleef in Finland.
Ik heb dat hier in Jyväskylä op m'n werk een computer met internet tot mijn beschikking heb om regelmatig te updaten.
Tevens zal dit gedeeltelijk dienen voor mijn sociaal verslag van school.
Wees vrij om een reactie achter te laten..
Schrik niet van de hoeveelheid tekst.

maandag 18 februari 2008

laatste maandag in finland

Deze week is de laatste week hier, vreem idee. Vrijdag vlieg ik om half 3 hier weg en ben om ongeveer 6 uur op schiphol. Weet nog niet wat ik vrijdagmorgen ga doen. Misschien wel gewoon werken, misschien de toerist uithangen.

Afgelopen weekend een rustig weekend gehad. Vrijdagmiddag na werk heb ik nog even geshopt. 's Avonds heb ik een film gezien, terwijl Saranke en Floris uit waren en Roelf Peter laptopte. Het was wel een leuke film, waarvan ik de titel niet meer weet.

Zaterdag heb ik 's morgens japans gepuzzeld, waar ik steeds beter in word, waardoor het ook leuker wordt. 's Middags zijn Saranke en ik eerst even gekeken waar het zwembad was en daarna zijn we weer gaan shoppen. Saranke is om ongeveer 3 uur gaan zwemmen en ik heb toen verder gewinkelt. Ik zocht namelijk (nog steeds wat trouwens) naar een kado voor Mem en Rients Jan, aangezien zij volgende week jarig zijn. Ook zocht ik wat naar souveniers. Heb ook nog een poging gedaan tot naar meer lopen, wat dus niet is gelukt. Wel weer foto's gemaakt. 's Avonds heb ik weer een film gezien, face of geloof ik, samen met Saranke. Floris en Roelf Peter waren naar een ijshockeywedstrijd.

Zondag, gisteren heb ik Harry Potter boek deel 1 gelezen. Maar die heb ik nog niet eens uit, wat voor het eerst is, vorige keren in 1 dag uitgelezen. Verder heb ik naar het meer in de buurt van het hostel gelopen. Dat was wel mooi en rustig en ontspannen. Heb toen de tweede fototoestel vol geschoten. 's Middags verder wat dingen opgeschreven, chocolade reep gegeten (met pepermint smaak) en wat tv gekeken. 's Avonds weer een film gezien, national treasure. Had hem al een keer eerder gezien, maar dat is een tijdje geleden. Een mooie film wel weer. Het tweede deel draait nu in de bios, als ik goed heb gesnapt.

Vandaag weer gewerkt, een poging gedaan in ieder geval. Ben een beetje moe of er hangt hier slaapgas. Misschien dat ze daardoor alleen finse dingen hebben gezegt (behalve goedemorgen en we gaan lunchen). Nog 1,5 uur en dan kan ik weg, misschien ook wel eerder. Heb vandaag ook eetbare souveniers voor thuis gekocht. Net zoals een nagelschaar en twee wegwerp-fototoestel. Waarom twee, omdat dat dat uiteindelijk goedkoper is. Niet dat ik zoveel foto's nog zal maken. Zal zaterdag de foto's meteen laten ontwikkelen, zodat ik ze maandag al klaar heb om te laten zien enzo. Moet het fototoestel die ik vandaag heb gekocht wel vol schieten dan.
Zal verder met engels verslag denk ik.

Geen opmerkingen: